Рішення Громадської ради при Нацраді

July 12, 2011
Восьмого липня 2011 року Громадська рада при Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення ухвалила рішення №№17, 18 щодо мотивувальної частини рішень Національної ради та щодо поширення недобросовісної та прихованої реклами.

Так, рішенням № 17 Громадська рада рекомендувала Національній раді, зважаючи на особливість суспільно-правових відносин щодо використання національного багатства – радіочастотного ресурсу України, з метою підвищення прозорості діяльності регуляторного органу, врівноваження прав учасників телерадіоінформаційного ринку, проведення профілактичної роботи щодо недопущення порушення учасниками телерадіоінформаційного ринку інформаційного законодавства та з метою убезпечення надмірного навантаження в судових інстанціях,забезпечити наявність мотивувальної частини, що має містити фактичне обґрунтування умов, мотивів та підстав схвалюваного рішення в ухвалених та оприлюднених рішеннях.

Рішенням № 18 Громадська рада, за наслідками обговорення замовного сюжету в ефірі телеканалу АТВ, а також порушення вимог закону про телебаченні і радіомовлення телеканалом ICTV рекомендувала розглянути на своєму засіданні питання щодо розміщення прихованої реклами в ефірі телеканалу АТВ із залученням усіх зацікавлених сторін та надати правову оцінку таким діям, розглянути на своєму засіданні питання щодо порушенням телеканалом ICTV рекламного законодавства в частині розміщення інформації про спонсора.

Окрім того, Громадська рада рекомендувала доручити уповноваженому управлінню апарату Національної ради провести вибірковий моніторинг загальнонаціональних, регіональних та місцевих мовників на предмет дотримання законодавства про рекламу в частині дотримання вимог щодо спонсорства, розміщення реклами в новинах та неозначених рекламних сюжетів в ефірі телеканалів.

В свою чергу Громадська рада прагнучи дотримання у своїй роботі принципів неупередженості і збалансованості доручила своїм членам продовжити вибірковий моніторинг телеканалів на предмет дотримання рекламного законодавства.

Серед іншого, Громадська рада рекомендувала Національній раді України з телебачення і радіомовлення створити ефективну платформу комунікації з галузевими об’єднаннями.