У Раді зареєстровано проект закону «Про заборону політичної реклами»

August 6, 2015

Народні депутати Олег Березюк, Єгор Соболєв та Олег Ляшко зареєстрували у Верховній Раді законопроект про заборону політичної реклами (проект № 2474а), розроблений за участю юристів Інституту Медіа Права.

Законопроектом пропонується заборонити рекламу політичних партій в аудіовізуальних засобах масової інформації та на носіях зовнішньої реклами, використання назви чи символіки партії (їх визначальної частини) у комерційній та соціальній рекламі. Крім цього, встановлено, що політичні партії не можуть бути спонсорами передач (програм) в аудіовізуальних засобах масової інформації чи в будь який інший спосіб прямо чи опосередковано фінансувати телерадіоорганізації. 

Окремо встановлено заборону передвиборчої  агітації (політичної  реклами) кандидатів в аудіовізуальних засобах масової інформації (за винятком  агітації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку і проведення виборів) та на носіях зовнішньої реклами.

Деякі зміни стосуються також політичної реклами у друкованих ЗМІ. Зокрема,  передбачено вимогу щодо обов’язкового зазначення інформації про замовників матеріалів передвиборчої агітації (політичної реклами), яка поширюється у друкованому засобі масової інформації, та чіткого відокремлення такої агітації від інших матеріалів, у тому числі рекламних, що розміщуються в пресі. Крім цього, пропонується скасувати обмеження розміру друкованої площі, яку можуть виділяти ЗМІ для розміщення матеріалів  передвиборчої агітації.

З метою узгодження законодавства в частині регулювання повноважень Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення щодо контролю за дотриманням телерадіоорганізаціями вимог законодавства, пропонується доповнити Закон України “Про телебачення і радіомовлення” нормами щодо можливості застосування регулятором санкцій за порушення вимог виборчого та рекламного законодавcтва.

Для усунення колізій положення про здійснення платної  передвиборчої агітації (політичної реклами) в аудіовізуальних ЗМІ пропонується вилучити із  законів «Про вибори народних депутатів України» та «Про вибори Президента України». Водночас, аналогічні зміни мають бути розроблені Кабінетом Міністрів України до Закону «Про місцеві вибори», ухваленого Верховною Радою 14 липня 2015 року і який поки що не набув чинності.

Картка законопроекту: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=56229