Консультації

Консультації

Центр демократії та верховенства права надає безоплатні консультації із юридичних питань у сфері інформаційного та медійного права. Ми будемо раді поділитися своїм досвідом із усіма охочими. 

 

Зокрема, звертайтеся до нас із таких питань:

 

Правове регулювання діяльності журналістів та засобів масової інформації:

  • роз’яснення положень законодавства, що регулює діяльність ЗМІ (Законів України «Про телебачення і радіомовлення», «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні», «Про інформаційні агентства», «Про рекламу» тощо);
  • правовий захист власних творів та умови використання творів, що захищені авторським правом;
  • дифамаційні ризики та їх уникнення;
  • правомірне розміщення реклами у ЗМІ;
  • актуальні зміни в інформаційному просторі України (перехід на цифрове телебачення, запровадження суспільного мовлення, роздержавлення друкованих ЗМІ, правове регулювання новітніх медіа тощо), та
  • будь-які інші правові питання у галузі журналістики і масової інформації.

 

Доступ до публічної інформації:

  • роз’яснення поняття «публічна інформація»
  • допомога у складанні якісних запитів на інформацію;
  • визначення адресата запиту – органу влади або іншої особи;
  • роз’яснення обов’язків отримувача запиту;
  • оскарження неправомірних відмов у доступі до інформації тощо.

 

Для того, щоб отримати інформацію, яка вас цікавить, зверніться до нас за допомогою гарячої лінії:

  • напишіть лист на адресу hotline@medialaw.kiev.ua або
  • зателефонуйте за номером: (044) 383 20 44 з 10.00 до 18.00 у будні дні.

 

Будь ласка, повідомляйте ваше прізвище та ім’я, а якщо ви представляєте певну організацію – також її назву.

 

Будемо вдячні вам за ваші запити і докладемо всіх зусиль, аби вам допомогти!

Ще консультації

Консультації

multimedia

Чи несуть редакції ЗМІ відповідальність за інформацію, поширену в коментарях експертів чи інших осіб, що використовуються у журналістському матеріалі?

Відповідно до українського законодавства, відповідачами у  справах  про  захист  гідності,  честі  чи ділової  репутації  є  не лише автор, але й  фізична  або  юридична особа,  яка поширила недостовірну інформацію. Таким чином, редакції ЗМІ несуть відповідальність за весь оприлюднений журналістський матеріал в цілому, у тому числі, за коментарі експертів чи інших осіб, що включаються до публікації або […]

stock-photo-35753740-newspaper-stack

Чи зобов’язана редакція ЗМІ затримати вихід сюжету чи видалити (вилучити) журналістський матеріал, якщо надходить вимога про заборону поширення інформації від особи?

Журналісти підготували матеріал, вже за кілька годин тираж газети буде надруковано або сюжет буде показаний глядачам, але до редакції надходить вимога не публікувати цей матеріал. «Публікувати не можна видалити» – нижче даємо відповіді: де слід поставити кому? Загалом, у цій ситуації редакція може діяти у кілька можливих способів: Не публікувати матеріал, побоюючись подальшого судового переслідування […]

Close-up of magnifying glass focusing on two people

Яких вимог мають дотримуватись журналісти при оприлюдненні результатів опитувань громадської думки чи іншої статистики?

Журналісти часто використовують опитування громадської думки для підтвердження аргументів, ілюстрації ситуації в суспільстві, а ще частіше статистику згадують під час виборів. Саме виборче законодавство містить низку вимог до журналістів, які публікують такого роду інформацію. До прикладу, закони «Про вибори народних депутатів України», «Про вибори Президента України», «Про місцеві вибори»  вимагають, щоб інформація про опитування громадської […]

information_items_472718

Чи можуть журналісти відмовити правоохоронним органам у наданні доступу до журналістських матеріалів?

Про деякі вчинені правопорушення правоохоронні органи дізнаються саме з матеріалів журналістів і ці сюжети або принаймні певна частина зібраних матеріалів стають доказами у справі. Саме тому правоохоронці час від часу звертаються до журналістів з проханнями надати відповідні матеріали. У деяких випадках, журналісти не мають бажання передавати ці матеріали правоохоронцям, побоюючись за власну безпеку, тому й […]

moralkom125.gif

Захист суспільної моралі: що не варто публікувати журналістам?

Питання захисту суспільної моралі є неоднозначним і надзвичайно чутливим. Викликає суперечки навіть визначення змісту суспільної моралі, адже він міняється, відображаючи динаміку розвитку суспільства. ЗУ «Про захист суспільної моралі», наприклад, вказує, що суспільна мораль – це система етичних норм, правил поведінки, що склалися у суспільстві на основі традиційних духовних і культурних цінностей, уявлень про добро, честь, […]

stop_125.gif

Яку інформацію заборонено поширювати журналістам відповідно до Закону «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки»?

Використання символіки комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів та їхня пропаганда заборонені законодавством України та тягнуть за собою негативні наслідки. Наприклад, Закон «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні» відносить пропаганду вказаних режимів до зловживання свободою діяльності друкованих ЗМІ, а державна реєстрація друкованого ЗМІ,  назва  якого  містить символіку комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, […]

Ми надаємо безоплатні консультації із юридичних питань у сфері інформаційного та медійного права. Будемо раді поділитися з вами своїм досвідом.

Докладніше про консультації

 

Задайте Ваше питання через форму:

Ваше ім'я (обов'язково)

Ваш email (обов'язково)

Ваше повідомлення

Введіть ці символи captcha у поле нижче

Також ви можете звернутися до нас іншими способами: